11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Kritik verme
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Moda dergiciliği sistemi ve işlevlerini tanımlayabileceklerdir
  • Moda dergilerinde yazılan metinleri ve farklı yazım türleri doğrultusunda gazetecilik tekniklerini analiz edebileceklerdir
  • Moda dergiciliği üzerine belirli bir konuda araştırma yapabileceklerdir
  • Moda trendleri, moda etkinlikleri ve tasarımcılar üzerine bilgilendirici ve eleştirel metinler yazabileceklerdir
  • Stilizasyon (styling) ve editöryel becerilerini geliştirebileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Moda basını ve iletişimine genel bir giriş Film gösterimi: September Issue / Hazırlık alıştırması: sokak kültürü üzerine gözlemler
2 Dergi içerikleri; Metinlerin işlevleri: Basılı dergiler ve blogların alternatif gücü Dergilerden ve bloglardan okuma alıştırmaları; ödev 1
3 Dergi içerikleri; İmajların ve fotoğrafçılığın işlevleri Sokak modası üzerine imaj arkeolojisi; ödev 1’in gözden geçirilmesi
4 Bir tasarımcı analizi: Tarihsel ve biçemsel okuma: Tasarımcının biyografisi, tarzı ve 20. yy modasındaki rolü Farid Chenoune, Jean Paul Gaultier, New York 2005, 415., Fashion Now Taschen, 2008 + Designer bios, Dictionary of Contemporary fashion designers / Ödev 2’ye giriş: Seçilen bir tasarımcı üzerine araştırma yapma; bir sayfalık bir tasarımcı analizi yazma
5 Bir tasarım koleksiyonunun analizi: Kavramsal okuma: avangart moda tasarımcıları ve radikal moda Okuma ve analiz: Caroline Evans, “No man’s land”, in: Hussein Chalayan, Rotterdam/Groningen 2005, s.15. / Ödev 3’e giriş: bir avangart tasarımcının bir koleksiyonu üzerine eleştirel bir kompozisyon yazma
6 Giyim stilleri hakkında konuşma:trend belirleyiciler olarak moda ikonları Joanne Eicher a.o., The visible self, New York 2000, Signature Style : Falling of the Fashion Train with Frida, Georgia, and Louise, Jo Ann C.Stabb, s.390-394. http://www.graziadaily.co.uk/ Ödev 2'nin teslimi
7 Moda tüketimi ve moda kurbanları üzerine eleştiri Film gösterimi: Toni Takitani / Film üzerine bir kompozisyon yazımı ve sınıf içi tartışma / Ödev 3’ün teslimi
8 Konuk konuşmacı: Moda editörü / gazeteci Seminer ve tartışma
9 Dergilerin kullandığı gazetecilik teknikleri; yazım stilleri Vogue, Plaza, NY Times , ID dergilerinden seçilen üç makaleyi okumak/Sınıf ödevi: okunan makalelerden hazırlanan raporun sunumu
10 Röportajların işlevleri ve tarzları Dergilerden 3 röportaj okuma / Sınıf içi çalışma: bir röportajın analizi; grup halinde sunum
11 İmajların işlevleri ve tarzları: Moda fotoğrafçılığı, defile ve reklam Editöryel çekim , reklam kampanyası, sokak modası, bilgilendirici trend fotoğrafları arasındaki farklar : Ödev 4e giriş: Bir tasarımcı koleksiyonu seçerek fotoğrafların kullanımını karşılaştırmak
12 Moda editörlüğü çalıştayı 1 Ödev 4’ün teslimi / Sınıf içi çalışma: Kolaj : Dergilerden seçilmiş moda fotoğrafları ile 3 sayfalık bir editöryel hikaye hazırlama
13 Moda editörlüğü Çalıştayı 2 Çağdaş moda akımlarını araştırmaya dayalı bir hikaye hazırlama
14 Moda editörlüğü çalıştayı 3 Çekimde kullanılacak giysiler ve stilizasyon önerisi
15 Moda editörlüğü Çalıştayı 4 Moda çekimi ve sayfanın tasarlanması
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Derse ilişkin okumalar ve dokümanlar öğrencilere dersi veren(ler) tarafından sağlanır.
Önerilen Okumalar/Materyaller Öğrenciler çağdaş tasarım dergilerini ve internet kaynaklarını kullanabilir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
6
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
18
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010