mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik verme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Moda basını ve iletişimine genel bir giriş | Film gösterimi: September Issue / Hazırlık alıştırması: sokak kültürü üzerine gözlemler |
2 | Dergi içerikleri; Metinlerin işlevleri: Basılı dergiler ve blogların alternatif gücü | Dergilerden ve bloglardan okuma alıştırmaları; ödev 1 |
3 | Dergi içerikleri; İmajların ve fotoğrafçılığın işlevleri | Sokak modası üzerine imaj arkeolojisi; ödev 1’in gözden geçirilmesi |
4 | Bir tasarımcı analizi: Tarihsel ve biçemsel okuma: Tasarımcının biyografisi, tarzı ve 20. yy modasındaki rolü | Farid Chenoune, Jean Paul Gaultier, New York 2005, 415., Fashion Now Taschen, 2008 + Designer bios, Dictionary of Contemporary fashion designers / Ödev 2’ye giriş: Seçilen bir tasarımcı üzerine araştırma yapma; bir sayfalık bir tasarımcı analizi yazma |
5 | Bir tasarım koleksiyonunun analizi: Kavramsal okuma: avangart moda tasarımcıları ve radikal moda | Okuma ve analiz: Caroline Evans, “No man’s land”, in: Hussein Chalayan, Rotterdam/Groningen 2005, s.15. / Ödev 3’e giriş: bir avangart tasarımcının bir koleksiyonu üzerine eleştirel bir kompozisyon yazma |
6 | Giyim stilleri hakkında konuşma:trend belirleyiciler olarak moda ikonları | Joanne Eicher a.o., The visible self, New York 2000, Signature Style : Falling of the Fashion Train with Frida, Georgia, and Louise, Jo Ann C.Stabb, s.390-394. http://www.graziadaily.co.uk/ Ödev 2'nin teslimi |
7 | Moda tüketimi ve moda kurbanları üzerine eleştiri | Film gösterimi: Toni Takitani / Film üzerine bir kompozisyon yazımı ve sınıf içi tartışma / Ödev 3’ün teslimi |
8 | Konuk konuşmacı: Moda editörü / gazeteci | Seminer ve tartışma |
9 | Dergilerin kullandığı gazetecilik teknikleri; yazım stilleri | Vogue, Plaza, NY Times , ID dergilerinden seçilen üç makaleyi okumak/Sınıf ödevi: okunan makalelerden hazırlanan raporun sunumu |
10 | Röportajların işlevleri ve tarzları | Dergilerden 3 röportaj okuma / Sınıf içi çalışma: bir röportajın analizi; grup halinde sunum |
11 | İmajların işlevleri ve tarzları: Moda fotoğrafçılığı, defile ve reklam | Editöryel çekim , reklam kampanyası, sokak modası, bilgilendirici trend fotoğrafları arasındaki farklar : Ödev 4e giriş: Bir tasarımcı koleksiyonu seçerek fotoğrafların kullanımını karşılaştırmak |
12 | Moda editörlüğü çalıştayı 1 | Ödev 4’ün teslimi / Sınıf içi çalışma: Kolaj : Dergilerden seçilmiş moda fotoğrafları ile 3 sayfalık bir editöryel hikaye hazırlama |
13 | Moda editörlüğü Çalıştayı 2 | Çağdaş moda akımlarını araştırmaya dayalı bir hikaye hazırlama |
14 | Moda editörlüğü çalıştayı 3 | Çekimde kullanılacak giysiler ve stilizasyon önerisi |
15 | Moda editörlüğü Çalıştayı 4 | Moda çekimi ve sayfanın tasarlanması |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Derse ilişkin okumalar ve dokümanlar öğrencilere dersi veren(ler) tarafından sağlanır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğrenciler çağdaş tasarım dergilerini ve internet kaynaklarını kullanabilir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest